قطعا یکی از زیباترین و دوست‌ داشتنی‌ترین مکان ‌های دیدنی کاشان ، باغ زیبای فین است که می‌توان از آن به عنوان نمونه‌ی کاملی از باغ‌های ایرانی نام برد. این مکان از لحاظ تاریخی نیز بسیار مهم و ارزشمند بوده است، به گونه‌ای که در «تاریخ قم» از کهن‌ترین منابع تاریخی در این باره چنین نوشته شده است «بناها و کاریزهای فین به امر جمشید احداث شده است» .محوطه‌ای چشم‌ نواز و مطبوع که از گذشته‌های دور مورد توجه پادشاهان قرار داشته و در دوران دیگر حکمرانان تاریخ از جمله «آل بویه» و «ایلخانان» گسترش یافته و در برخی دوران نیز بازسازی شده است.

جاهای دیدنی کاشان​​​​​​​

حمام فین

حمام فین یکی از جاهای دیدنی کاشان می باشد. اولین نکته ایی که با شنیدن اسم این حمام به ذهن همگان می رسد این است که قتل صدر اعظم دوره قاجار که خدمات زیادی به کشور کرد یعنی امیر کبیر، در این حمام اتفاق افتاده است، و به خاطر همین موضوع شاید فکر کنید که این حمام مکانی مخوف و ترسناک می باشد، اما باید بگویم که این حمام آمیزه ای از نبوغ و هنر معماری مردمان این منطقه می باشد. حمامی که کاشی کاری هایش چشم هر بیننده ای را محو زیبایی اش می کند. نکته جالب دیگر در مورد این حمام این است که حمام وکیل الرعایا نیز بوده است.

 

قمصر کاشان


مجله گردشگری حمام ,دیدنی کاشان منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

تخفیف دونی دانلود فیلم و سریال ایرانی و خارجی سایت نرم افزار مهندسان رستوران گردشگری GameCr - مرجع گیمران ایرانی دانلود آنلاین فایل های الکترونیکی دل نوشته